Eventorganisatie


Mijn primaire focus is het organiseren van (online) zakelijke events. Hoe kan een evenement helpen bij het bereiken van jullie doelstelling? Naast dat het een netwerkgelegenheid is, wil je ook dat het iets oplevert. Je wilt namelijk meetbaar maken waarom je je event organiseert.

Business case
Start met het maken van een business case. Leg daarin vast wat je met het evenement wilt bereiken, wat zijn je (meetbare) doelstellingen, thema/onderwerp van je event, je doelgroep, budget en wat wil je communiceren. Nadat je business case gevalideerd is ga je aan de slag met de voorbereiding.

Communicatie
Naast de inhoud van je evenement is het ook belangrijk om vooraf uitgeschreven te hebben wie je doelgroep is en hoe je deze gaat bereiken. Wanneer start je met communiceren, welke communicatiemiddelen zet je hiervoor in en welke tone of voice zet je neer. Dit alles kun je bundelen in een communicatie- en contentplan.

Inhoud
Wil jij de juiste doelgroep aantrekken op jouw event dan is inhoud daar een belangrijke factor in. Wie is kennishouder in jouw vakgebied of welke interne sprekers kun je aanhaken op jullie event. Bedenk vooraf wie passend is bij het onderwerp/thema van jouw event.

 

Er zijn natuurlijk verschillende type events, denk aan zakelijke netwerk evenementen, personeelsevenementen, consumenten events maar inmiddels zijn webinars en digitale events ook niet meer weg te denken. Ik heb inmiddels jarenlange ervaring in het organiseren van evenementen en help jullie hier dan ook graag bij.